AS Tallink Grupp, jeden z wiodących dostawców usług transportu pasażerskiego i transportu towarów w północnej części regionu Morza Bałtyckiego, podpisały umowę z Rauma Marine Constructions na budowę nowego statku, mającego obsługiwać trasę Tallin-Helsinki.
Promy Tallin-Helsinki
Podobnie jak najnowszy statek Megastar, nowy prom będzie zasilany podwójnym paliwem, jego całkowita długość będzie wynosić około 212 metrów i będzie w stanie przewieźć 2800 pasażerów. Statek będzie kosztował około 250 milionów euro i zostanie zbudowany w stoczni Rauma w Finlandii, zapewniając zatrudnienie około 1500 osobom w stoczni. Dostawa statku spodziewana jest w styczniu 2022 roku.
W porównaniu z Megastar, nowy prom będzie miał większą powierzchnię pasażerską z większą liczbą miejsc siedzących, większą liczbę kabin załogowych oraz o 30% większe zbiorniki na paliwo. Ponadto dzięki ulepszonej konstrukcji, emisja CO2 nowego promu wahadłowego zostanie zmniejszona o 10%.
Nowy prom skorzysta z niedawno podpisanej umowy o współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Tallinie, której celem jest opracowanie innowacyjnych rozwiązań pokładowych Smart Car dla statków, w celu usprawnienia operacji załadunku i rozładunku oraz uczynienia ich kompatybilnymi z już istniejącym Smart Portem w porcie w Tallinie.
Zgodnie z umową, 30 procent całkowitych kosztów zostanie zapłaconych w okresie budowy, a reszta po dostawie statku. AS Tallink Grupp planuje sfinansować 70% kosztów nowego statku w 2022 r.
Długość | 212 metrów |
Pasażerowie | 2800 osób |
Prędkość serwisowa | 27 węzłów |
Pojemność | 50 000 ton |
Paliwo | podwójne paliwo |
Prom Tallin-Helsinki
Opublikowano: 12.06.2019
Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00
Biuro czynne:pn-pt: 8:00-17:00
so: 9:00-13:00
Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336