Regulamin przewoźnika - TT Line

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
02.01.2013
TT Line

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE

Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41, dekretem prezydialnym i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:

  1. Imię i nazwisko wszystkich podróżnych
  2. Daty urodzenia (ważne w przydzielaniu zniżek)
  3. Markę, model i numer rejestracyjny pojazdu
  4. Terminy rejsów oraz trasy
  5. Rodzaj rezerwowanych świadczeń (np. pokład lub kabina)
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI
  1. Zamawiający powinien podać niezbędne dane kontaktowe. Utrzymanie kontaktu z Zamawiającym jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nie określone sytuacje losowe związane z samym rejsem
  2. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
    1. za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
    2. rezerwacje hotelu
    3. inne osobiste wydatki lub koszty
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
  1. Zaokrętowanie rozpoczyna się na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
  2. Pasażerowie mają obowiązek zgłosić się do odprawy biletowej w odpowiednim biurze portowym Armatora na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
  3. Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów
  4. Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży - fax-vouchery, a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania. Przy odprawie możliwe jest również podanie samego numeru rezerwacji na przejazd
  5. W przypadku zatrzymania Pasażera/ów przez np.: Służby Graniczne, Celne, Weterynaryjne (osoby podróżujące ze zwierzętami) lub inne danego kraju i nie skorzystanie z tego powodu z rejsu, nie przysługuje zwrot należności za nie wykorzystany bilet
4. ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
  1. Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przepłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa)
  2. Cena biletu zawiera cenę przepłynięcia wraz z opłatą portową, nie zawiera cen posiłków i napojów na promie
  3. Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim
  4. Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji
  5. Ceny dla grup na zapytanie
  6. Wszelkie oferty specjalne są ofertami limitowanymi, nie podlegają zmianom, ani zwrotom i należy je wykupić w całości w dniu dokonania rezerwacji
5. RODZAJE BILETÓW
  1. BILETY PASAŻERSKIE - dla osób podróżujących samochodami osobowymi lub innymi pojazdami przeznaczonymi tylko do przewozu osób w celach turystycznych, natomiast osoby w pojazdach posiadają tylko bagaż z rzeczami na potrzeby własne
  2. BILETY CARGO (FRACHT) - dla osób świadczących usługi osobom trzecim za opłatą, a także przewożące towary na sprzedaż, targi, wystawy, mienie przesiedleńcze itp. Samochody typu minibus "blaszak" zaliczane są do cargo
  3. W przypadku zakupu biletu pasażerskiego i próbie przewozu na nim towarów lub innych rzeczy z punktu 5.2, Przewoźnik/Armator może anulować bilet pasażerski wg warunków anulacji. W takim przypadku bilet pasażerski przepada, a Pasażer musi wykupić nowy bilet cargo odpowiedni do przewożonego ładunku i taryf, płacąc za niego na miejscu gotówka lub karta płatnicza. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie kredytuje takich biletów
  4. Armator wystawia dla wszystkich pasażerów E-MAIL lub FAX-VOUCHERY - do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem (wysyłane faxem lub e-mailem do biur agencyjnych lub pasażerów)
  5. Potwierdzenie rezerwacji wydane przez firmę Modos (Operatora serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania
6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
  1. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny), a także anulacji wypłynięcia np.: ze względu na siły wyższe np.: złe warunki pogodowe, strajki, awarie itp.
  2. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw, itp.
  3. Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport w innym terminie
  4. W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
  5. Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet
7. DZIECI I MŁODZIEŻ
  1. Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej, która nie korzysta z żadnej zniżki
  2. Dzieci i młodzież do lat 18 nie mogą podróżować same, bez opieki osoby dorosłej. Jeżeli ich podróż jest konieczna musza przesłać wraz z rezerwacją zaświadczenie - zgodę od rodziców lub opiekunów potwierdzoną notarialnie
8. BAGAŻ
  1. Pasażerowie mogą pozostawić swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego
  2. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany
  3. Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu
9. CAMPING NA POKŁADZIE

Armator oferuje świadczenia CAMPING NA POKŁADZIE tylko w wybrane terminy i godziny.

10. DOPŁATY W KABINACH

Wszystkie ceny są za cała kabinę.

11. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
  1. Waluta obowiązująca na promach jest Euro
  2. Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu
  3. W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania paszportu
12. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)
  1. Linie promowe TT Line nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany
  2. Możliwa jest zmiana terminu w bilecie datowanym - więcej informacji w punkcie "Anulacje i zmiany"
13. WARUNKI PŁATNOŚCI

W momencie złożenia rezerwacji należy dokonaż wpłaty całości kwoty biletu.

  1. Płatności dokonuje się po przeliczeniu na złotówki wg kursu sprzedaży w banku PEKAO S.A. na dzień wykupienia biletu (informacja na temat kursów telefonicznie lub na stronie www.pekao.com.pl)
14. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ PASAŻERA
  1. Pasażer może w dowolnym czasie przed rozpoczęciem podróży odstąpić od umowy przewozu. Oświadczenie o odstąpieniu dla celów dowodowych powinno zostać złożone w formie pisemnej. Za dzień odstąpienia od umowy uznaje się dzień otrzymania oświadczenia o odstąpieniu przez TT-Line. Nieprzybycie na statek jest zawsze traktowane jako odstąpienie od umowy.
  2. W razie odstąpienia przez pasażera od umowy TT-Line może zatrzymać - zgodnie z ppkt. 3. poniżej - część uiszczonej przez pasażera opłaty za przewóz jako kompensatę poniesionych kosztów i wydatków związanych z przygotowaniem miejsca dla odstępującego pasażera.
  3. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty w zależności od wybranej przez pasażera taryfy, według poniższych zasad:

Koszty odstąpienia w taryfie Flex-Ticket:

  • 10% wartości ceny, jeśli pasażer odstępuje od umowy na 30-15 dni przed rozpoczęciem podróży
  • 30% wartości ceny, jeśli pasażer odstępuje od umowy na 14-4 dni przed rozpoczęciem podróży
  • 50% wartości ceny jeśli pasażer odstępuje od umowy na 3 lub mniej dni przed rozpoczęciem podroży
  • 80% wartości ceny, jednak nie mniej niż 15 EURO jeśli pasażer odstępuje od umowy w dniu rozpoczęcia podróży lub w przypadku jej nierozpoczęcia

Jeżeli nastąpi zmiana rezerwacji biletu z taryfy Smart (Smart-Ticket) na bilet w taryfie Flex (Flex-Ticket) zgodnie z punktem 9.3, obowiązują wówczas warunki anulowania rezerwacji właściwe dla biletu w taryfie Flex i jako opłata za anulowanie rezerwacji potrącona zostanie kwota w wysokości co najmniej początkowej ceny biletu w taryfie Smart.

Koszty odstąpienia pozostałych przewozów (bez pojazdu, z rowerem, motocyklem, motolotnią itp.):

  • 10% wartości ceny jeśli oświadczenie o odstąpieniu złożono od 30-15 dni przed rozpoczęciem podróży
  • 30% wartości ceny jeśli oświadczenie o odstąpieniu złożono od 14-4 dni przed rozpoczęciem podróży
  • 50% wartości ceny jeśli oświadczenie o odstąpieniu złożono na 3 dni przed rozpoczęciem podroży
  • 80% wartości ceny, jednak nie mniej niż 15 EURO jeśli oświadczenie o odstąpieniu złożono w dniu rozpoczęcia podróży lub w przypadku jej nierozpoczęcia

Koszty odstąpienia w taryfie Smart-Ticket:

  • 100% wartości ceny bez względu na termin odstąpienia

Jeżeli TT-Line proponuje taryfę specjalnę, w przypadku odstąpienia mogą obowiązywać inne warunki odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji pasażer zostanie o nich powiadomiony przed dokonaniem rezerwacji.

15. USŁUGI MEDYCZNE
  1. Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku
  2. Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów
  3. W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium
16. UBEZPIECZENIE
  1. Bilety i vouchery nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu Zamawiającego poza granicami kraju. Zamawiający zobowiązany jest wykupić dla siebie osobną polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym
  2. Bilety i vouchery nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu. Tego typu polisy można wykupić dodatkowo
  3. Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
  4. Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach
  5. Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźników, Zamawiający musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego
  6. Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład
17. ZAGUBIENIE BILETU

W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie biuro wystawiające bilet. Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.

18. ZWIERZĘTA DOMOWE
  1. Zwierzęta domowe przewożone są za opłata wg cennika, jednakże muszą przebywać na pokładzie promu w specjalnie wyznaczonych kojcach i posiadać wszystkie aktualne badanie i szczepienia
  2. Właściciel osobiście odpowiada za higienę i karmienie swego ulubieńca i robi to na własny koszt
  3. Za ważność dokumentów dla zwierząt odpowiada sam Pasażer i w przypadku zatrzymania jego samego lub zwierzęcia wszelkie koszty pokrywa on sam (np. hotel, schronisko dla zwierząt, badania itp.)
19. SKARGI I ZAŻALENIA
  1. Wszelkie reklamacje należy odsyłać do firmy Modos (Operatora serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej, najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy dla firmy Modos (Operatora serwisu Retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj)
  2. Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane
  3. W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzająca faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 65 526 20 88


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 65 526 20 88

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

© 2020 Retravel.pl   |   Bilety promowe w Polsce i Europie   |   Mapa serwisu   |   Nota prawna   |   Cookies

Rezerwacja biletów promowych / Informacja    tel.: 65 526 20 88