Regulamin przewoźnika - DFDS

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
02.09.2008
DFDS Seaways

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. Wstęp do Taryf Standardowych DFDS Seaways

Taryfa Standardowa opisana w Internecie pod wybranym celem podróży zawiera miejsce do spania w kabinie wewnętrznej z prysznicem/toaletą lub zawiera wyłącznie miejsce do spania. Pasażerom zostaną przydzielone kabiny tak, aby ilość osób była równa ilości miejsc do spania zgodnie z rezerwacją. Ponadto, w każdej kabinie dozwolone jest najwyżej 1 dziecko w wieku poniżej 4 lat bez własnego miejsca do spania. O ile nie stwierdzono inaczej w potwierdzeniu/dokumencie podróży, wyżywienie i transfer nie są wliczone w cenę biletu.

2. Limity wiekowe
  1. Dzieci poniżej 18 roku życia mogą podróżować wyłącznie w towarzystwie osób dorosłych. Wiek każdego z pasażerów powinien być podany w momencie dokonywania rezerwacji.
  2. Taryfy dla dzieci (w wieku od 4 do 15 lat włącznie) oparte są na osobnym miejscu do spania dla każdego dziecka w kabinie rodziców. Zezwala się na maksymalnie 2 dzieci na każdą osobę dorosłą, o ile nie stwierdzono inaczej. Dzieci poniżej 4 roku życia mogą podróżować bezpłatnie i nie przydziela się im osobnych miejsc do spania. Jeżeli rodzic wymaga osobnego miejsca do spania dla dziecka, stosuje się stawkę jak dla dziecka w wieku 4-15 lat. Jeżeli pasażer podróżuje sam z dzieckiem w wieku poniżej 4 lat, powinien on zarezerwować pojedynczą kabinę za odpowiednią dopłatą. Jeżeli pasażer podróżuje sam z dzieckiem w wieku 4-15 lat włącznie, powinien on zarezerwować kabinę dwuosobową. Przez wzgląd na pozostałych pasażerów i bezpieczeństwo dziecka, nie zezwala się na podróżowanie dzieci poniżej 16 lat samym w kabinie dzielonej z innym pasażerem.
3. Nazwiska na Dokumentach Podróży oraz Biletach

Pasażerowie są zobowiązani do podania poprawnych nazwisk pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Nazwisko pasażera widniejące na dokumentach podróży musi zawsze być identyczne z nazwiskiem wpisanym w paszporcie pasażera i/lub innych dokumentach stwierdzających tożsamość. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje wynikające z użycia niepoprawnego nazwiska.

4. Rezerwacja i płatność
  1. Taryfy Standardowe na trasie Amsterdam-Newcastle
    • W przypadku rezerwacji założonej na ponad 40 dni przed wypłynięciem, należy wpłacić na rzecz Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) przedpłatę w wysokości 80,00 EUR za osobę w przeciągu 10 dni od daty założenia rezerwacji. Rezerwacja powinna być w pełni opłacona na 30 dni przed wypłynięciem.
    • W przypadku rezerwacji założonej na mniej niż 40 dni przed wypłynięciem, należy wpłacić pełną kwotę, w tym 80,00 EUR za osobę, w przeciągu 48 godzin od założenia rezerwacji.
    • W przypadku rezerwacji założonej na mniej niż 7 dni przed wypłynięciem, należy wpłacić pełną kwotę, w tym 80,00 EUR za osobę, bezpośrednio w momencie zakładania rezerwacji. Płatność musi być dokonana kartą kredytową.
  2. Taryfy Standardowe na trasie Kopenhaga-Oslo
    • W przypadku rezerwacji według Taryfy Standardowej, nie zostanie pobrana przedpłata. Pełna płatność wymagana jest na 14 dni przed wypłynięciem. Jeżeli rezerwacja została założona na mniej niż 14 dni przed wypłynięciem, należy w pełni opłacić rezerwację w momencie jej zakładania.
5. Rezygnacja
  1. Rezygnacja z rezerwacji założonej według Taryf Standardowych na trasie Amsterdam-Newcastle
    • W przypadku rezygnacji z rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej na więcej niż 40 dni przed wypłynięciem, Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zwróci przedpłatę, pomniejszoną o 10% wartości rezerwacji (jednak nie mniej niż 30,00 EUR za każdą rezerwację) tytułem opłaty administracyjnej.
    • W przypadku całkowitej lub częściowej rezygnacji z rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej pomiędzy 40 a 14 dniem przed wypłynięciem, pobrana zostanie opłata rezygnacyjna w wysokości 50% łącznej wartości rezerwacji (jednak nie mniej niż 30,00 EUR za każdą osobę), obejmującej również wszelkie usługi dodatkowe.
    • W przypadku całkowitej lub częściowej rezygnacji z rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej pomiędzy 13 a 24 godzinami przed wypłynięciem, pobrana zostanie opłata rezygnacyjna w wysokości 50% łącznej wartości rezerwacji (jednak nie mniej niż 60,00 EUR za każdą osobę), obejmującej również wszelkie usługi dodatkowe.
    • W przypadku całkowitej lub częściowej rezygnacji z rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej na dzień lub później przed wypłynięciem oraz w przypadku nie pojawienia się lub spóźnienia się z jakiegokolwiek powodu, pobrana zostaje całkowita wartość rezerwacji, obejmująca również wszelkie usługi dodatkowe.
  2. Rezygnacja z rezerwacji założonej według Taryf Standardowych na trasie Kopenhaga-Oslo
    • Należy powiadomić Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) o wszelkich rezygnacjach z rezerwacji założonej według Taryf Standardowych/ Biletów Full-Flex w związku z niewykorzystaniem biletu w całości lub w części, tak szybko, jak to będzie możliwe, jednak nie później niż w południe czasu lokalnego w dniu wypłynięcia. W przypadku takiej rezygnacji, zostanie zwrócona całkowita wartość rezerwacji pomniejszona o 30,00 EUR za każdą rezerwację tytułem opłaty administracyjnej. W przypadku rezygnacji na więcej niż 40 dni przed wypłynięciem, nie pobiera się opłat administracyjnych. W przypadku rezygnacji po godz. 12:00 w dniu wypłynięcia lub w przypadku nie pojawienia się lub spóźnienia, pobrana zostaje całkowita wartość rezerwacji.
6.1. Zmiana Taryfy Standardowej

W przypadku, jeżeli pasażer chce zmienić datę wypłynięcia, cel podróży, ilość podróżnych lub tym podobne, a rezerwacja jest już opłacona, zmiany te można nanieść za uiszczeniem dodatkowej opłaty administracyjnej w wysokości 10% różnicy w łącznej wartości rezerwacji powstałej na skutek tych zmian, nie mniej niż 30,00 EUR za każdą rezerwację, pod warunkiem jednakże, że zmiany dokonane są on-line w przeciągu 40 dni przed wypłynięciem i wymagane opcje rezerwacji są dostępne.

Opłata administracyjna nie jest pobierana, jeżeli wartość rezerwacji po zmianach jest wyższa, niż pierwotna wartość rezerwacji. Pomimo to, pasażer poniesie wszelkie dodatkowe koszta wynikające ze zmian. Wszelkie zmiany rezerwacji według Taryfy Standardowej, za wyjątkiem Taryf Standardowych/ Biletów Full-Flex, dokonane na mniej niż 40 dni przed wypłynięciem, traktowane są przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) jako częściowa zmiana Taryfy Standardowej. Może mieć to wpływ na konieczność uiszczenia opłaty rezygnacyjnej, przedpłatę, itd. zgodnie z mającymi zastosowanie zasadami rezygnacji, patrz punkty 5-5.2.

Zmiany rezerwacji założonej według Taryf Standardowych/ Biletów Full-Flex dokonane na mniej niż 40 dni przed wypłynięciem oraz przed godz. 12:00 w dniu wypłynięcia są akceptowane za opłatą administracyjną w wysokości 30,00 EUR za każdą rezerwację, chyba że łączna wartość rezerwacji wzrosła.

6.2. Zmiana Nazwisk/Przeniesienie

Pasażer ujęty w rezerwacji może przenieść potwierdzoną rezerwację założoną według Taryfy Standardowej na jakąkolwiek inną osobę najpóźniej na 7 dni przed wypłynięciem, pod warunkiem uiszczenia opłaty za wszelkie koszta wynikające z przeniesienia, o ile rezerwacja została złożona on-line najpóźniej 7 dnia przed wypłynięciem oraz o ile osoba, na którą przeniesiono rezerwację założoną według Taryfy Standardowej, spełni wszystkie wymogi, w tym paszportowe, wizowe oraz zdrowotne, jakie obowiązywały w Firmie Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w czasie dokonania rezerwacji. Pasażer ujęty w rezerwacji oraz osoba, na którą przeniesiono rezerwację założoną według Taryfy Standardowej, są wspólnie i każdy z osobna odpowiedzialni za kwotę pozostałą do zapłaty oraz za koszta wynikające z przeniesienia. Zmiana lub przeniesienie dokonane na mniej niż 7 dni przed wypłynięciem zostaną potraktowane jako anulacja i założenie nowej rezerwacji. Może mieć to wpływ na konieczność uiszczenia opłaty rezygnacyjnej, przedpłatę, itd. zgodnie z mającymi zastosowanie zasadami rezygnacji, patrz punkty 5-5.2.

7. Zmiany cen po dokonaniu rezerwacji

Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zastrzega sobie prawo do zwiększenie lub zmniejszenia uzgodnionej opłaty bez wcześniejszego powiadomienia, spowodowanego zmianami w:

  1. Kosztach transportu, w tym kosztach paliwa
  2. Podatkach, cłach i opłatach, tj. opłatach portowych, opłatach lądowych, opłatach za załadunek/rozładunek w portach.
  3. Kursach walut użytych do obliczenia ceny. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) udziela informacji odnośnie kursu Euro użytego do obliczenia ceny w momencie dokonywania rezerwacji.

Metoda obliczeniowa użyta przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) do zmiany ceny polega na zmianie ceny zgodnie ze zmianami kosztów opisanych w punktach 1-3, które mają faktyczny wpływ na cenę.

Wszystkie taryfy oparte zostały na cenie ropy równej 150 USD za tonę. Z powodu wzrastających cen paliwa, stosuje się dopłatę w wysokości 4,50 EUR od osoby dorosłej w każdą stronę oraz 2,25 EUR od dziecka w każdą stronę. W przypadku ustabilizowania się ceny ropy na poziomie 150 USD za tonę lub niższym, dopłata paliwowa zostanie zniesiona.

8. Paszporty, wizy, szczepienia

Pasażer ma obowiązek spełnić wszelkie wymogi dotyczące dokumentów podróży, paszportu, wizy i szczepień ochronnych oraz podobnych, które są zasadne, aby móc zastosować Taryfę Standardową. Niektóre państwa wymagają, aby ważność paszportu po przekroczeniu granicy wynosiła co najmniej 3 miesiące. Podróże do lub z państwa pozostającego poza Układem z Schengen wymagają posiadania przy sobie ważnego paszportu. Podróże do lub z państwa należącego do Układu z Schengen wymagają posiadania przy sobie ważnego paszportu jako dowodu tożsamości. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zaleca swoim pasażerom, aby uzyskali aktualne i dokładne informacje w ambasadzie lub konsulacie państwa, do którego się udają.

9. Zmiany lub anulacje rezerwacji założonych według Taryf Standardowych

Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz DFDS Seaways zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej oraz do zmiany ustalonych godzin wypłynięć. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, pod warunkiem, że anulacja lub zmiana jest wynikiem nieprzewidywalnych okoliczności pozostających poza kontrolą Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl), tj. działania siły wyższej lub innych okoliczności typu siły wyższej, jak wojna, blokada, zamach terrorystyczny, niepokoje społeczne, piractwo, inne zamachy zbrojne i podobne.

Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz DFDS Seaways zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności za straty pośrednie i wtórne oraz straty inne niż ekonomiczne.

10. Zwierzęta domowe i inne

Zabrania się wprowadzania na pokład zwierząt domowych lub innych w przypadku rezerwacji założonych według Taryf Standardowych.

11. Obowiązki pasażera

W przypadku, kiedy pasażer nie anulował rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej i/lub nie pojawił się w określonym czasie na pierwsze lub powrotne wypłynięcie, lub w przypadku, gdy pasażer nie otrzymał pozwolenia na wypłynięcie lub całkowite skorzystanie z biletu wykupionego według Taryfy Standardowej z powodu braku ważnych dokumentów podróży, takich jak paszport, wymagana wiza, świadectwa szczepień lub podobne, Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) uprawniona jest do pobrania pełnej wartości rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej. Te same warunki obowiązują w przypadku, kiedy pasażerowi odmówiono wejścia na pokład lub zejścia na ląd z powodu wielokrotnego pogwałcenia przepisów przewoźnika.

12. Niezarejestrowany bagaż/towar handlowy

Towary handlowe (tj. próbki, narzędzia, meble, asortyment i podobne) przewożone w samochodach, wózkach bagażowych itd. podlegają opłacie zgodnie z taryfą frachtową. W każdej podróży wykupionej według Taryfy Standardowej, osoba dorosła może przewieźć bezpłatnie do 50 kg rzeczy osobistych (niezarejestrowany bagaż), natomiast dziecko do 25 kg. Pasażer jest odpowiedzialny za poinformowanie Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) o bagażu/rzeczach osobistych przekraczających powyższe limity. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za niewypełnienie powyższych wymagań przez pasażera. Na żądanie Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i/lub służb celnych, pasażerowie są zobowiązani do poinformowania o rodzaju i ilości posiadanego bagażu i/lub towarów handlowych. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zastrzega sobie prawo do odrzucenia lub zgłoszenia jako towar handlowy, za który należna jest opłata frachtowa, wszelkiego bagażu przewożonego niezgodnie z powyższymi warunkami. Dotyczy to w szczególności wszelkiego rodzaju bagażu przekraczającego dozwoloną ilość na jeden samochód oraz do towarów handlowych, które nie należą do pasażera lub przeznaczone są do dalszej sprzedaży/przetwarzania.

Pasażerowie zobowiązani są do zgłoszenia bagażu oraz towarów handlowych zgodnie z prawem obowiązującym w porcie docelowym. W przypadku, kiedy pasażer nie spełni warunków importu, władze mają prawo zatrzymać bagaż i/lub towar handlowy do czasu jego zgłoszenia do oclenia. Należy pamiętać, że wwóz bagażu i towarów handlowych wbrew regulacjom importowym jest przestępstwem karnym. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za opłacenie jakichkolwiek ceł lub kar nałożonych na pasażera.

13. Wybór prawa

O ile nie obowiązuje inna obligatoryjna konwencja międzynarodowa lub w kraju osoby występującej z roszczeniem nie obowiązują inne obligatoryjne rozporządzenia krajowe, wszelkie spory wynikające z przewozu dokonanego przez DFDS Seaways podlegają prawu duńskiemu. Duńskie prywatne prawo międzynarodowe nie jest stosowalne.

14. Odpowiedzialność DFDS Seaways jako przewoźnika
  • Z tytułu odpowiedzialności za przewóz, DFDS Seaways nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zdarzenia przed wejściem pasażera na pokład oraz po zejściu pasażera na ląd.
  • Jako przewoźnik, DFDS Seaways nie ponosi żadnej odpowiedzialności za bagaż ręczny, który nie jest przechowywany w pojeździe wprowadzonym na pokład, w okresie przed wejściem na pokład i po wyjściu na ląd.
  • Wprowadzanie i wyprowadzanie pojazdów z pokładu odbywa się na odpowiedzialność pasażera i bez żadnej odpowiedzialności ze strony DFDS Seaways. Pasażer ma obowiązek zapewnić, że hamulce w jego pojeździe zostały odpowiednio użyte w trakcie pobytu na pokładzie.
  • Jako przewoźnik, DFDS Seaways nie ponosi żadnej odpowiedzialności za żywe zwierzęta przewożone jako towar handlowy.
  • Jako przewoźnik, DFDS Seaways jest uprawnione do przewożenia towarów handlowych na pokładzie.
  • Jako przewoźnik, DFDS Seaways odpowiedzialny jest za przechowywane w sejfie statkowym: pieniędzy, papierów wartościowych i innych przedmiotów wartościowych, jak np. srebro, złoto, zegarki, klejnoty, biżuteria i dzieła sztuki.
  • W trakcie rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej, odpowiedzialność DFDS Seaways jako przewoźnika nie może przekroczyć 175.000 jednostek SDR** (Specjalne Prawa Ciągnienia) za każdego rannego lub martwego pasażera. Odpowiedzialność za opóźnienie nie może przekroczyć 4.150 SDR. Odpowiedzialność przewoźnika za utratę, zniszczenie lub opóźnienie w dostarczeniu bagażu nie może przekroczyć:
    • 1.800 SDR na każdego pasażera za bagaż ręczny,
    • 6.750 SDR za przedmioty wartościowe wymienione w punkcie 16.6,
    • 10.000 SDR za pojazd oraz
    • 2.700 SDR na każdego pasażera za towary handlowe.

Powyższe kwoty dotyczą każdej Taryfy Standardowej i nie uwzględniają odsetek oraz kosztów prawnych.

15. Bagaż
  • Pasażer zobowiązany jest przestrzegać krajowych i międzynarodowych przepisów, w tym konwencji międzynarodowych dotyczących transportu niebezpiecznego bagażu lub towaru handlowego.
  • Pasażer jest zobowiązany poinformować Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) na piśmie o rodzaju niebezpiecznego bagażu lub towaru handlowego zanim bagaż i/lub towar handlowy zostanie przekazany do przewozu. Pasażer zobowiązany jest również powiadomić o wszelkich niezbędnych środkach ostrożności wymaganych przy obchodzeniu się z tymże bagażem i/lub towarem handlowym.
  • Bez ponoszenia odpowiedzialności ze swojej strony, DFDS Seaways uprawnione jest do wyładunku bagażu i/lub towaru handlowego, unieszkodliwienia go lub zniszczenia w przypadku, kiedy został on załadowany na pokład bez wiedzy i zgody DFDS Seaways.
  • Warunki wymienione powyżej mają zastosowanie również w przypadku, kiedy DFDS Seaways wiedziało o rodzaju bagażu i/lub towaru handlowego w momencie załadunku na pokład, pod warunkiem, że bagaż i/lub towar handlowy będzie stwarzać takie zagrożenie dla statku, osób lub ich bagażu i/lub towaru handlowego, że przechowywanie ich na pokładzie będzie niebezpieczne.
16. Palenie tytoniu

Palenie tytoniu oraz używanie otwartego ognia jest wzbronione na pokładzie samochodowym oraz w samochodach wprowadzonych na pokład.

17. Skargi i Spory

Skargi na problemy, niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków w czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej.

W przypadku, gdy pasażer doświadczy jakichkolwiek problemów bądź niewypełnione lub niepoprawnie wypełnione zostaną obowiązki ze strony DFDS Seaways w czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej, należy złożyć skargę do DFDS Seaways natychmiast po zaistnieniu takiej okoliczności tak, aby DFDS Seaways mogło rozwiązać problem w rozsądnym czasie i oszczędzić pasażerowi znacznych niedogodności. W czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej prosimy o składanie wszelkich skarg bezpośrednio w informacji/recepcji statku. W przypadku, gdy skarga nie zostanie złożona natychmiast w czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej, DFDS Seaways nie będzie miało możliwości rozwiązania problemu, a w związku z tym, skarga zostanie odrzucona. W przypadku, gdy pasażer poniósł jakiekolwiek straty, w tym szkodę osobistą lub nieosobistą, a które są bezpośrednim i przewidywalnym skutkiem niewypełnienia lub niepoprawnego wypełnienia obowiązków przez DFDS Seaways, DFDS Seaways ponosi odpowiedzialność za szkody, chyba że niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków jest wynikiem działania siły wyższej lub winą osoby trzeciej oraz niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków nie mogło być przewidziane w momencie dokonania rezerwacji lub nie można go było uniknąć.

Wszelkie skargi muszą być złożone na piśmie najszybciej, jak to możliwe i nie później niż 4 tygodnie po powrocie pasażera, do Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl), bądź bezpośrednio do DFDS Seaways, Sundkrogsgade 11, DK-2100 Kopenhaga ?. DFDS Seaways poczyni starania, aby dokładnie i poprawnie rozpatrzyć wszelkie skargi zgodnie z obowiązującym prawem duńskim.

Odpowiedzialność Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz DFDS Seaways za niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków oraz szkodę osobistą lub nieosobistą jest ograniczona w myśl postanowień Ustawy o duńskiej morskiej żegludze handlowej z 1982 r. z późniejszymi zmianami oraz konwencji o transporcie międzynarodowym: Konwencji Warszawskiej (dotyczącej podróży lotniczych), Konwencji Ateńskiej (dotyczącej podróży morskich) oraz Konwencji COTIF (dotyczącej podróży koleją). Wszelkie roszczenia wobec DFDS Seaways oparte na rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej podlegają prawu duńskiemu i wyłącznej jurysdykcji Sądu Morskiego i Handlowego w Kopenhadze).



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra