Regulamin przewoźnika - Corsica Ferries

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
07.2020
Corsica Ferries

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE

Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41 i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:

  • imię i nazwisko wszystkich podróżnych
  • numer telefonu kontaktowego pasażera
  • daty urodzenia lub wiek
  • markę i numer rejestracyjny pojazdu
  • rodzaj rezerwowanych świadczeń (np. pokład lub fotel lotniczy lub kabina)
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI:
  • Agenci zobowiązani są do pobrania kontaktu z Klientem przed wypłynięciem i w trakcie trwania całego wyjazdu. Utrzymanie kontaktu jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nieokreślone sytuacje losowe związane z samym rejsem
  • 2.2 Obowiązkiem Agenta jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
    • za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
    • rezerwacje hotelu
    • inne osobiste wydatki lub koszty
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
  • Zaokrętowanie rozpoczyna się na 2 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
  • Pasażerowie maja obowiązek zgłosić się do odprawy w odpowiednim biurze portowym Armatora przed planowanym odpłynięciem promu:
    • Zmotoryzowani na co najmniej 2 godziny
    • Piesi na co najmniej 45 minut
  • Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów
  • Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży i voucher, a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania
4. PROMY, ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
  • Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przepłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa)
  • Cena biletu składa się z ceny przepłynięcia i kosztów opłat portowych i paliwowych (uwaga: opłaty portowe mogą się zmieniać i ich wysokość może się nie zgadzać z wysokością opłaty portowej podanej w cenniku), nie zawiera cen posiłków i napojów na promie
  • Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim
  • Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji, chyba, że Armator określi je inaczej
  • Armator oferuje bilety w taryfach „tanie pływanie” to znaczy, że do momentu potwierdzenia rezerwacji cena może ulec zmianie
  • Ceny dla grup oraz dla ciężarówek – na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl)
5. RODZAJE BILETÓW
  • Armator wystawia dla wszystkich pasażerów VOUCHERY - do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem - wysyłane faxem lub e-mailem do klientów
  • Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania
6. TARYFY

Armator sprzedaje bilet w taryfach, każda z nich posiada odrębne warunki anulacji i zmiany:

  • OFERTY SPECJALNE / PROMO – ważne są dla osób i samochodów osobowych w limitowanych ilościach. Oferty dostępne przy biletach jedno i dwustronnych. Notowane przez Armatora w systemie rezerwacyjnym. Bilet w tej taryfie nie podlega zwrotowi, anulacji, nie można dokonywać w nich również żadnych zmian.
  • STANDARD – bilet w tej taryfie nie podlega anulacji! Armator zezwala na wprowadzenie jedynie zmian (za wyjątkiem 1 osoby na którą wystawiony jest bilet). Taryfa jest dostępna na każdy rejs. W przypadku jakiejkolwiek zmiany, gdzie cena zmienionego rejsu jest niższa Armatora nie dokonuje zwrotu ale pobiera opłatę za zmianę. Jeśli cena po zmianie jest wyższa należy dopłacić różnice i opłatę za zmianę. Koszty zmiany dotyczą rejsów w 1 stronę czyli jeśli zmieniamy coś w bilecie dwustronnym opłata naliczana jest na każdą trasę osobno. Koszty naliczane są za każdą zmianę również za zmianę numeru rejestracyjnego pojazdu czy zmiany danych pasażerów.
  • FLEX – bilet w tej taryfie podlega standardowym warunkom anulacji i zmiany. Koszty naliczane są w zależności od terminu zgłoszenia zmiany lub anulacji. Podczas dokonywania kalkulacji, opcję dopłaty do taryfy FLEX należy zgłosić.
7. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
  • Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny) i / lub cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw
  • Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport zastępczy innymi liniami
  • W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
  • Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet
8. DZIECI I MŁODZIEŻ
  • Dzieci poniżej 4 roku życia podróżują bezpłatnie bez prawa do własnego miejsca siedzącego lub leżącego, jednakże musza być zgłoszone w rezerwacji. Dzieci w wieku od 4 do 12 lat maja prawo do zniżki 50% na wszystkie świadczenia. Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej, która nie korzysta z żadnej zniżki
  • Dzieci i młodzież do lat 18 nie mogą podróżować same, bez opieki osoby dorosłej
  • Zniżki dla dzieci nie dotyczą opłat portowych i paliwowych jest ona stała dla wszystkich osób
9. BAGAŻ
  • Pasażerowie mogą pozostawić swój bagaż w samochodzie, jednak powinni zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego
  • Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany
  • Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu
10. CAMPING NA POKŁADZIE

Linie CORSICA/SARDINIA FERRIES nie oferują tej usługi na swoich trasach.

11. DOPŁATY W KABINACH
  • Armator podaje ceny za całą kabinę, można także wykupić sobie miejsce w kabinie
  • Armator oferuje na promie również fotele lotnicze, czyli numerowane miejsca siedzące. Na niektóre rejsy Armator wymaga wykupienia fotela lotniczego
12. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
  • Walutą obowiązującą na promach jest Euro
  • Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu
  • W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania dowodu tożsamości
13. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)

Linie promowe CORSICA/SARDINIE FERRIES nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany.

14. WARUNKI PŁATNOŚCI
  • Bilety należy wykupić w całości w momencie dokonywania rezerwacji
  • Bilet zostanie wydany dopiero po otrzymaniu pełnej wpłaty na rachunek Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl)
  • Płatności dokonuje się w złotówkach wg kursu sprzedaży w banku Pekao SA na dzień wykupienia biletu
15. ANULACJE I ZMIANY DOTYCZĄ TYLKO TARYF STANDARDOWYCH
  • Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie przez biuro, w którym została założona rezerwacja. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl)
  • Oferty określone mianem SPECJALNE / PROMO są ofertami limitowanymi, nie podlegają anulacji, zwrotom ani żadnym zmianom. Po wykupieniu należy je wykorzystać w zakupionej opcji. Nie ma możliwości wprowadzania w nich żadnych zmian, nawet zmian danych
  • Warunki anulacji taryfy STANDARD: Bilety nie podlegają anulacji, po wykupieniu nie można ich zwrócić!
  • Warunki anulacji taryfy FLEXI:
    • od momentu wykupienia do 31 dni przed wyjazdem 10% potrącenia z wartości całego biletu plus 3,5 Euro opłaty manipulacyjnej
    • od 30 dni do 48 godzin przed wypłynięciem 20% potrącenia z wartości całego biletu plus 3,5 Euro opłaty manipulacyjnej
    • poniżej 48 godz. do 2 godz. do terminu rozpoczęcia podróży 50% potrącenia z wartości całego biletu plus 3,5 Euro opłaty manipulacyjnej
    • poniżej 2 godzin lub nie zgłoszenie się do odprawy NO SHOW – 100% potrącenia z wartości biletu
  • Uwaga przy anulacji rezerwacji biletów FLEX niezależnie od zgłoszonego terminu anulacji, opłata rezerwacyjna płatna w Firmie Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie podlega zwrotowi. Opłaty portowe i paliwowe nie są zwracane
  • Warunki anulacji biletu GRUPOWEGO:
    • do dnia opcji / zaliczki bez kosztów
    • od dnia zaliczkowania do 2 dni przed wypłynięciem - 20% potrącenia z wartości biletu
    • od 2 do 24 godz. przed wypłynięciem - 50% potrącenia z wartości biletu
    • anulacja poniżej 24 godz. lub nie skorzystanie z rejsu NO SHOW - 100% potrącenia
  • Uwaga przy anulacji rezerwacji biletu Grupowego niezależnie od zgłoszonego terminu anulacji, opłata rezerwacyjna płatna w Firmie Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie podlega zwrotowi. Opłaty portowe i paliwowe nie są zwracane
  • Koszty anulacji nie dotyczą opłat portowych i nie są one zwracane pasażerom
  • Każdorazowa zmiana w potwierdzonej rezerwacji kosztuje 45 Euro plus ewentualne dopłaty do różnic w cenie biletu. Jeśli cena po zmianie jest niższa niż pierwotny bilet Armator nie dokonuje zwrotów różnicy
  • Bilety w taryfie STANDARD oraz FLEXI można zmieniać za dodatkową opłatą. Brak możliwości dokonywania jakichkolwiek zmian w OFERTACH SPECJALNYCH/PROMO
  • Nie ma możliwości zmian w biletach w czasie poniżej 48 godzin przed wypłynięciem. Niewykorzystany bilet przepada
  • W przypadku anulacji rejsu przez Armatora z przyczyn wyższych i akceptacji z jego strony zwrotu należności za bilet, należność ta będzie zwrócona przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl), a następnie do Klienta w przypadku zakupu biletu on-line. Termin zwrotu określa Armator. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) dokona przelewu na rachunek Klienta w terminie do 7 dni od akceptacji przez Armatora
16. USŁUGI MEDYCZNE
  • Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku
  • Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów
  • W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium
17. UBEZPIECZENIE
  • Bilety nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient musi wykupić sobie osobna polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym
  • Bilety nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu
  • Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
  • Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach
  • Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźnika, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego
  • Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład
18. ZAGUBIENIE BILETU

W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie biuro. Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.

19. ZWIERZĘTA DOMOWE
  • Zwierzęta domowe przewożone są za opłatą zgodną z cennikiem. Zwierzę podróżuje wraz z pasażerami na otwartych pokładach promu. Może przebywać w kabinach ale nie na łóżkach, należy wykupić dla siebie całą kabinę. Nie można zabierać zwierzęcia do ogólnodostępnych miejsc jak: restauracja, kawiarnia. Każde zwierzę musi mieć kaganiec i przebywać cały czas na smyczy. Właściciel jest odpowiedzialny za swojego ulubieńca. Można zostawić swojego ulubieńca w samochodzie, w takim przypadku o tym fakcie należy poinformować obsługę promu na pokładzie samochodowym, aby w przypadku dziwnych zachowań mogli poinformować pasażera. W przypadku, gdy właściciel zdecyduje się na pozostawienie go w pojeździe, robi to na własną odpowiedzialność
  • Właściciel osobiście odpowiada za higienę i karmienie swego ulubieńca i robi to na własny koszt
  • Za ważność dokumentów dla zwierząt odpowiada sam Pasażer i w przypadku zatrzymania jego samego lub zwierzęcia wszelkie koszty pokrywa on sam (np. hotel, schronisko dla zwierząt, badania itp.)
20. SKARGI I ZAŻALENIA
  • Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sad Rejonowy dla Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj)
  • Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane
  • W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzającą faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego
  • Skargi i zażalenia przyjmowane są tylko tych Klientów, którzy zakupili bilety za pośrednictwem serwisów Retravel.pl



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra