Promy i Koronawirus. Zasady na promach

Zbiór informacji o zmianach w rozkładach rejsów oraz obostrzeniach jakie obowiązują przy odprawie oraz w czasie przebywania na promach. Warto zapoznać się z przedstawionymi informacjami przed rejsem np. do Szwecji, Danii, Norwegii. Informacje dotyczą najpopularniejszych przewoźników promowych.

Dotyczy promów:

  1. Bornholms Linjen
  2. Color Line
  3. Corsica Sardynia Ferries
  4. DFDS
  5. Fjord Line
  6. Grandi Navi Veloci
  7. Moby Lines
  8. Polferries
  9. Scandlines
  10. Smyril Line
  11. Stena Line
  12. Tallink Silja Line
  13. TT-Line
  14. Unity Line
  15. Viking Line

BORNHOLMS LINJEN

Wszystkie promy Molslinjen są częścią duńskiej infrastruktury wspierającej społeczeństwo, oczekuje się od nas, że będziemy służyć obywatelom. Jednak w związku z sytuacją w Danii i w całej Europie Armator podejmuje szereg inicjatyw na wszystkich trasach.

Pasażerowie będą mogli przebywać w samochodach w czasie rejsu – dotyczy to głównie osób o większym ryzyku zarażenia koronawirusem, ale również pasażerów którzy będą czuli się niekomfortowo na pokładzie pasażerskim.

Bufety na promach będą zamknięte. Jedzenie będzie podawane wyłącznie jako zapakowana porcja na talerzu. Wszyscy pasażerowie zostaną rozdzieleni między strefy na promie, aby nikt nie musiał być zbyt blisko innych pasażerów. Załogi zostały poinstruowane o konieczności przestrzegania surowych zasad higieny na pokładzie.

Wprowadzamy pełną elastyczność dla wszystkich rodzajów biletów od dzisiaj 12 marca 2020 r. I na kolejne 14 dni, aby pasażerowie, którzy nie chcą skorzystać z biletu, mogli bezpłatnie zmienić bilety na dowolny rejs w ciągu najbliższych 60 dni.

Wszystkim pasażerom nie zaleca się podróżowania po Europie jeśli nie mają takiej konieczności. Przed wyjazdem prosimy upewnić się w odpowiednim Ministerstwie na temat możliwości odbycia podróży oraz wymaganym dokumentom. Prosimy pamiętać, że wszędzie zostały przywrócone kontrole graniczne.

Mamy nadzieję, że sytuacja w niedalekim czasie ulegnie poprawie, natomiast zalecenia i podjęte kroki mają na celu bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi.

Specjalne warunki anulacji oraz zmian, bezpośrednio ustala przewoźnik. Każda anulacja oraz zmiana w związku z COVID-19, jest rozpatrywana na zasadach określonych przez przewoźnika.


do góry

COLOR LINE

Norweski rząd ogłosił surowe środki w walce z rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Norwegii. Ograniczenia mają ogromne konsekwencje dla Color Line i działalności firmy w Norwegii, Danii, Szwecji i Niemczech.

Color Line odwołuje rejsy między Norwegią, Danią, Niemcami i Szwecją.

  • Oslo - Kilonia: Wszystkie odjazdy z Color Magic i Color Fantasy są anulowane od 14.03. do 14.04.2020.
  • Larvik – Hirtshals/ Hirsthals - Larvik: kursuje normalnie ale przeprawia tylko pojazdy z ładunkiem i pasażerami mającymi miejsce zamieszkania w Danii lub pasażerami tranzytowymi do ich kraju macierzystego - od 17.03. do 13.04.2020.
  • Kristiansand – Hirtshals/ Hirsthals - Kristiansand: Wszystkie rejsy są anulowane od 16.03 do 14.04.2020.
  • Sandefjord – Stromstad/ Stromstad - Sandefjord: Wszystkie rejsy są anulowane od 16.03 do 14.04.2020.

Władze w krajach europejskich wprowadziły wyjątki od przepisów dotyczących podróży i kwarantanny dotyczących transportu ładunków. Color Line utrzyma w ten sposób kluczowe operacje ładunkowe, obsługując statek typu ro-ro Color Carrier na trasie między Oslo i Kilonią oraz SuperSpeed 2 między Hirtshals i Larvik.

Dla bezpieczeństwa pasażerów zwiększona jest częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji na pokładzie statków i terminali. Informacje dotyczące higieny i inne wskazówki są dystrybuowane na pokładzie, zarówno na ulotkach, jak i wyświetlane na naszych ekranach telewizyjnych.


do góry

CORSICA SARDYNIA FERRIES

Naszym priorytetem jest zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa naszych klientów i personelu na czas trwania kryzysu sanitarnego. Odpowiednie informacje zostaną wysłane do posiadaczy biletów SMS-em. Będzie możliwość zmiany biletów wystawionych do 31.05.2020 bez opłaty za zmianę, jedynie za dopłatą do aktualnej ceny na zmieniany termin.

Na mocy dekretów podróż pasażerska na Korsykę i z Korsyki od 20.03.2020 do 31.03.20 jest ściśle ograniczona do następujących powodów:

  • personel bezpieczeństwa, pogotowia i personel medyczny na misjach niezbędnych do ochrony ludności
  • personel sił zbrojnych z misją do Ministerstwa Sił Zbrojnych
  • z ważnych powodów zdrowotnych
  • z ważnych powodów rodzinnych, aby pomóc osobom zagrożonym lub związanych z opieką nad dziećmi
  • z ważnych powodów zawodowych. Będzie to dozwolone indywidualnie dla każdego przypadku i wyłącznie na podstawie zezwolenia

Wejście na pokład bez wymaganej zgody zostanie odmówione.

Zasady obowiązujące na promach:

  • wszystkie punkty sprzedaży (bary z przekąskami, restauracje, butiki) są zamknięte
  • wszystkie oficjalne informacje podane przez władze będą wyświetlane w kilku językach i dostępne w recepcji
  • dozowniki żelu dezynfekującego są dostępne w miejscach publicznych i strefach dla załogi
  • podane zostaną informacje o niezbędnej odległości bezpieczeństwa między ludźmi (minimum 1 metr) i wprowadzone kontrole
  • pomieszczenia ogólnodostępne będą czyszczone specjalnym rodzajem detergentu, ze szczególnym uwzględnieniem kuchni, toalet, stołów, drzwi
  • na każdym promie będzie lekarz

do góry

DFDS

DFDS nadal obsługuje przeprawy promowe w celu wspierania społeczeństwa oraz zapewnia, że istotne powiązania handlowe pozostaną otwarte wraz z możliwością dostarczania towarów do sklepów i firm.

Przeprawy promowe przez Kanał La Manche i na Morzu Bałtyckim nadal będą obsługiwane.

Przeprawy promowe na trasie Kopenhaga - Oslo oraz Amsterdam - Newcastle są obecnie zawieszone.

Mogą być Państwo pewni, że podjęliśmy wszelkie środki ostrożności zalecane przez Światową Organizację Zdrowia, aby zminimalizować rozprzestrzenianie się koronawirusa/COVID-19 w celu ochrony zdrowia osób podróżujących. Nasza załoga pokładowa i lądowa podlega surowym środkom higieny, wszędzie dostępne są środki do dezynfekcji rąk, a także podejmowane są dodatkowe czynności związane z czyszczeniem punktów dotykowych. Ze względu na ograniczoną liczbę pasażerów na pokładzie promów mamy dużo miejsca, aby zapewnić zalecany dystans w kontaktach społecznych. Nasze pokłady na zewnątrz statku są również otwarte do użytku. W dalszym ciągu zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie pasażerów podejmujących niezbędną podróż oraz na bezpieczeństwie naszej załogi dlatego nadal będziemy podejmować wszelkie niezbędne działania w tym trudnym okresie.

Elastyczność rezerwacji

Rozumiemy Twój niepokój w związku z posiadaną rezerwacją. W łatwy sposób możesz zmienić swoją posiadaną rezerwację z DFDS bez większych konsekwencji finansowych. Jeśli Twoja podróż miała odbyć się do 30 kwietnia 2020, DFDS oferuje:

  • Zmianę rezerwacji nieodpłatnie (bez opłaty za zmianę)
  • Odwołanie rezerwacji (bez opłat za zmianę). W tym wypadku środki z bieżącej rezerwacji mogą być wykorzystane w celu pokrycia kosztów nowej rezerwacji (kredyt do wykorzystania w przyszłości)
  • W celu uzyskania powyższego kredytu należy skontaktować się z nami przynajmniej 24 godziny przed datą pierwszej zaplanowanej podróży
  • Kredyt na podróż z nami musi być wykorzystany do 31 grudnia 2020 a podróż musi odbyć się najpóźniej 30 marca 2021
  • Kredyt jest imienny i nie może być wykorzystany przez osoby trzecie lub pośredników

do góry

FJORD LINE

W świetle poważnej sytuacji związanej z wirusem COVID - 19, Fjord Line robi wszystko, co w jego mocy, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa, a zatem anuluje wszystkie rejsy między Bergen-Stavanger i Hirtshals oraz między Hirtshals i Langesund.

Wszyscy pasażerowie, którzy zarezerwowali standardowe pakiety samochodowe i rejsy między 10 marca a 31 maja 2020 roku, mogą zmienić datę podróży bez dodatkowych kosztów do 48 godzin przed wyjazdem. Po tej dacie obowiązują normalne warunki.
Możliwe jest również anulowanie po normalnych warunkach taryfy i rodzaju biletu.

Zmiany opisane powyżej będą obowiązywać od poniedziałku 16 marca i przez następne 30 dni - 15 kwietnia lub do odwołania.


do góry

GRANDI NAVI VELOCI

Linie hiszpańskie zawiesiły wjazd do hiszpańskich portów statków pasażerskich z Włoch do 26 marca. Zgodnie z tym przepisem i obecnie obowiązującym włoskim zakazem możliwy jest jednak przewóz pasażerów z Hiszpanii do Włoch: obywatele włoscy, którzy muszą dotrzeć do miejsca docelowego z uzasadnionych przyczyn związanych z pracą, ze względów zdrowotnych lub powrotu do miejsca docelowego: domu lub miejsca zamieszkania. Dla wszystkich tych pasażerów GNV obsługuje dwa promy z Barcelony do Genui w dniach 18 marca i 25 marca.

Linie do / z Maroka / Tunezji i Albanii

W perspektywie współpracy z lokalnymi władzami i maksymalnej ochrony wszystkich osób, połączenia z/do Tunisu, Tangeru i Durres zostanie zawieszona do czasu ustania sytuacji z wirusem zgodnie z ustaleniami - Rządów Maroka, Tunezji i Albanii.

W przypadku anulowania biletów wydanych do 3 kwietnia 2020 r. wprowadzono dwie możliwe alternatywy:

  • klienci mogą zmodyfikować swoją podróż, rezerwując nowy bilet w innym terminie, w zależności od dostępności i dostosowania taryfy bez ponoszenia opłaty za zmianę - obowiązuje jednak dopłata co ceny
  • klienci powinni poprosić o kupon (premię), który można wykorzystać w terminie od 31.12.2020 r., Ważny na tę samą kwotę kosztów podróży, która ma zostać anulowana, i który może być wykorzystany na wszystkie podróże w terminie do 30 czerwca 2021 r. I na wszystkie trasy GNV, w zależności od dostępności

do góry

MOBY LINES

Ministerstwa Infrastruktury i Transportu w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia od 14.03.2020 przewiduje zablokowanie tranzytu pasażerów do i z Sardynii do dnia 25.03.20 z możliwością wydłużenia tego okresu.

Pasażerowie mający wykupiony bilet na prom mają możliwość zmiany terminu swojej podróży lub wymianę biletu na voucher o jego równowartości, do wykorzystania w ciągu 1 roku kalendarzowego - dokładna data ważności voucheru zostanie umieszczona na wydanym przez Armatora dokumencie.


do góry

POLFERRIES

Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski po tym terminie, będą przechodzić obowiązkową 14- dniową domową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom, taki stan obowiązuje od niedzieli 15 marca 2020 przez kolejne 10 dni. Okres ten może zostać przedłużony.

Informacja o kontrolach sanitarnych w związku z COVID-19:

  • Po przybyciu promów do Polski odbywają się graniczne kontrole sanitarne pasażerów wjeżdżających i wchodzących na terytorium Polski. Przeprowadzana przez polskie służby państwowe pod nadzorem Straży Granicznej. Kontrola polega na zmierzeniu temperatury oraz odebraniu wypełnionej Karty Pasażera. Więcej informacji na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Kartę Informacyjną Pasażera możesz pobrać i wypełnić przed rejsem.
  • W celu zwiększenia bezpieczeństwa naszych Pasażerów Armator wprowadził na promach procedury polegające między innymi na mierzeniu temperatury wszystkich wchodzących osób na pokład promu zarówno w Szwecji, jak i w Polsce.
  • Pasażerowie z objawami gorączki oraz osoby z podejrzeniem choroby nie będą wpuszczane na prom i każdorazowo taki przypadek będzie zgłaszany do odpowiednich służb.
  • Powyższe działania spowodowane są troską o bezpieczeństwo, spokój i komfort podróży naszych Pasażerów i Załogi.
  • Sugerowany jest zakup kabiny na rejsy nocne jak i dzienne, najlepiej aby w kabinie przebywała 1- lub 2-osoby, które wcześniej podróżowały razem. Obsługa promu dba o zachowanie wszelkich środków ochrony pasażerów, w restauracjach ograniczono ilość osób, która może w niej jednorazowo przebywać, dezynfekowane są miejsca często dotykane przez pasażerów: uchwyty, poręcze itp. W różnych miejscach na promie rozstawiono płyny do dezynfekcji. Prosimy by z nich korzystać.

Brak opłaty manipulacyjnej za zmianę rezerwacji. Ponieważ koronawirus COVID-19 nadal się rozprzestrzenia, narasta niepewność dotycząca wyjazdów. Dostrzegamy ją i poświęcamy jej pełną naszą uwagę. Bezpieczeństwo naszych klientów, współpracowników oraz załóg jest zawsze naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy szereg ostrożności, aby zapewnić wszystkim bezpieczną i komfortową podróż. W świetle obecnej sytuacji pomagamy w zaplanowaniu ewentualnej podróży. Zmiany rezerwacji oraz zwroty biletów zwolnione są z opłat manipulacyjnych.


do góry

SCANDLINES

Scandlines stale monitoruje zalecenia wydane przez władze duńskie i niemieckie. Rząd duński wzywa do utrzymania kluczowego transportu. Dlatego trasy nadal bedą obsługiwane między Niemcami a Danią, którymi są Puttgarden-Rodby i Rostock-Gedser. Podobnie jak Dania, Niemcy zezwalają na przekraczanie granicy przez ładunki i osoby dojeżdżające do pracy.

  • Udostępnione są dozowniki do dezynfekcji rąk we wszystkich obszarach dla pasażerów i załogi. Przygotowaliśmy plakaty z poradami, jak uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa. Co godzinę myjemy wszystkie obszary i urządzenia dotykane przez wiele rąk, środkiem dezynfekującym. Wśród tych obszarów są klamki, balustrady, krany i przyciski spłukiwania toalety.
  • Sytuacja wpłynęła na nasze opcje wyżywienia na pokładzie. Dbamy o to, aby każdy mógł dostać coś do jedzenia i picia, ale zamknęliśmy restaurację i sklep. Rozumiemy, że obecna sytuacja budzi niepokój wielu podróżujących i dokładamy wszelkich starań, aby Twoja podróż była tak komfortowa i bezpieczna jak zawsze.
  • Prawo zabraniające przewożenia ponad 100 pasażerów w środkach transportu publicznego nie ma zastosowania do promów. Jesteśmy poza sezonem, dlatego rzadko zdarza się, że na przejeździe mamy średnio ponad 100 pasażerów. Mamy ponad 100 rejsów dziennie, dlatego możliwe jest zaplanowanie podróży poza godzinami szczytu. Prom jest duży i można usiąść z dala od innych i unikać bliskiego kontaktu.

W portach nie ma bliskiego kontaktu, ponieważ wszyscy są we własnych samochodach. Zwiększyliśmy nacisk na higienę i czystość na naszych terminalach oraz promach.

Jeśli kupiłeś bilet na rejs w marcu lub kwietniu, możesz zmienić rezerwację bez żadnych kosztów, jednak będziesz musiał zapłacić ewentualną różnicę w cenie. Dotyczy to każdego rodzaju kupionego biletu - w tym celu należy skontaktować się z miejscem gdzie został zakupiony bilet.


do góry

SMYRIL LINE

Linia promowa zawiesza przeprawy promowe na rejs na Islandię oraz Wyspy Owcze do 16.04.2020. Sytuacja ta może jednak się jeszcze zmienić. Jeśli zdecydujesz się zmienić podróż, obowiązują następujące warunki:

  • jeśli planujesz podróż przed 30 kwietnia 2020 roku i chcesz zmienić jej datę, nie zostaniesz obciążony opłatą za zmianę, jednak może wystąpić różnica w cenie w zależności od dostępności na promie oraz sezonowości
  • jeśli zdecydujesz się anulować podróż, obowiązują nasze ogólne warunki anulacji

do góry

STENA LINE

Promy Stena Line na linii Gdynia - Karlskrona, oraz Karlskrona - Gdynia kursują zgodnie z rozkładem. Ruch towarowy i pasażerski (zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych) odbywa się normalnie, z pewnymi ograniczeniami wynikającymi z przepisów dotyczących przywrócenia tymczasowo kontroli granicznej w Polsce, a od 19.03 również w Szwecji.

Informujemy, że Polska wprowadziła obostrzenia w ruchu pasażerskim na granicach. Wszyscy pasażerowie podlegają kontroli sanitarnej, polegającej na mierzeniu temperatury oraz wypełnieniu karty lokalizacyjnej. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski, będą musieli przechodzić obowiązkową 14-dniową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom.

Ze względu na zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa wprowadzamy obowiązek posiadania miejsca w kabinie dla każdego pasażera w rejsach dziennych i nocnych.

Wjazd do Szwecji, mimo ograniczeń wprowadzonych 19.03.2020, jest dozwolony dla obywateli szwedzkich oraz obywateli Unii Europejskiej (w tym Polaków) oraz EOG (w tym Norwegów).

Sytuacja dotycząca ruchu pasażerskiego może się zmienić, a czas trwania ograniczeń może zostać wydłużony. Można już dokonywać rezerwacji na wszystkie odejścia. Zmiany rezerwacji do 30.04.2020 są zwolnione z opłat manipulacyjnych.


do góry

TALLINK SILJA LINE

Rezerwacje indywidualne dokonane do 30.04.2020 można bezpłatnie zmienić na inną datę do 31.12.2020.

Zmiana terminu musi nastąpić najpóźniej 24 godziny przed rejsem. Jeśli nowy termin wyjazdu przypada w dniach 1.4.-31.8.2020 lub 1.-31.12.2020, dodatkowa opłata zostanie naliczona za wysoki sezon - będzie trzeba dopłacić różnice w cenie.

Tallink Silja skontaktuje się ze wszystkimi klientami, których dotyczą anulowane rejsy.

Zmiany w rozkładach:

  • Tallinn-Sztokholm został zawieszony od niedzieli 15 marca, a wszystkie odjazdy są anulowane do odwołania
  • Ryga-Sztokholm został zawieszony od poniedziałku 16 marca, a wszystkie odjazdy są anulowane do odwołania
  • Tallinn-Helsinki prom Silja Europa został zawieszony od wtorku 17 marca, a wszystkie rejsy zostały odwołane do odwołania
  • Helsinki-Tallinn dotyczy promów Star i Megastar:
    • Megastar nadal działa na trasie Tallinn-Helsinki zgodnie ze zwykłym harmonogramem
    • Star na trasie Helsinki-Tallinn są anulowane do odwołania

do góry

TT-LINE

TT-Line bacznie obserwuje rozwój sytuacji epidemii koronawirusa w Europie. Postępujemy zgodnie z instrukcjami przekazywanymi przez państwowe instytucje oraz Światową Organizację Zdrowia. Poniżej krótka informacja na temat ewentualnych ograniczeń dla podróżujących na poszczególnych liniach:

Świnoujście-Trelleborg:

  • Przewozy frachtowe i pasażerskie: kontrola graniczna oraz sanitarna, wymagane jest wypełnienie karty pasażera
  • Fracht: przewóz bez ograniczeń
  • Przewozy pasażerskie:(1) tylko obywatele Polski (przedłużone do dnia 13. kwietnia)

Travemünde-Trelleborg:

  • Bez ograniczeń dla transportu

Rostock-Trelleborg:

  • Bez ograniczeń dla transportu

(1) W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa COVID-19, Polska wprowadziła czasowo od niedzieli 15.03.2020 do 13.04.2020 kontrole graniczne osób przekraczających granicę Polski. Przejściem granicznym w Świnoujściu będą mogli wjechać do Polski obywatele Polski, którzy aktualnie znajdują się za granicą, obcokrajowcy będący małżonkami lub dziećmi obywateli Polski, albo pozostający pod stałą opieką obywateli Polski. Do Polski wjadą także cudzoziemcy mający Kartę Polaka, szefowie misji dyplomatycznych oraz członkowie personelu dyplomatyczno-konsularnego misji oraz członkowie ich rodzin. Wpuszczani będą także cudzoziemcy posiadający prawo stałego lub czasowego pobytu w Polsce, a także ci mający zezwolenie na pracę, poświadczenie od pracodawcy, tj. prawo do pracy w Polsce.

Każdy pasażer podróżujący promem do Polski jest zobowiązany do wypełnienia Karty Pasażera. Informacje zawarte w tym dokumencie pozwolą na szybki kontakt odpowiednich służb w przypadku stwierdzenia podejrzenia potencjalnego zagrożenia wynikającego z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej. Prosimy o uważne i dokładne wypełnienie karty pasażera w porcie w Trelleborgu.


Od dnia 19 marca 2020 Szwecja wprowadza dodatkowe obostrzenia dla swoich granic. Zakaz wstępu na terytorium Szwecji mają obywatele krajów z poza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii.

Z uwagi na aktualną sytuację TT-Line zwiększa swoją elastyczność w stosunku do ewentualnej zmiany planów podróży przez naszych Klientów i informujemy o wprowadzeniu braku opłaty manipulacyjnej za zmianę rezerwacji. Naszym Pasażerom oferujemy szerokie wsparcie.

Bezpieczeństwo naszych pasażerów jest i zawsze będzie dla nas największym priorytetem.

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa COVID-19 na pokładzie naszych statków, podejmujemy pewne środki ostrożności, aby zapewnić naszym pasażerom bezpieczną podróż:

  • Jesteśmy w stałym i regularnym kontakcie z lokalnymi władzami w krajach, w których działamy i zapewniamy, że wymagania tychże są spełnione
  • Zwiększyliśmy częstotliwość czyszczenia i dezynfekcji naszych głównych "punktów kontaktowych", takich jak klamki do drzwi i ekrany dotykowe
  • Zwiększyliśmy możliwość dezynfekcji rąk w toaletach i miejscach publicznych na naszych promach i terminalach
  • Miejsca na pokładzie typu kino, sauna, fitness czy miejsca zabaw dla dzieci pozostają zamknięte
  • Wydawanie posiłków na pokładzie zostało zmienione - od teraz na życzenie pasażerów załoga zajmuje się dokładką posiłków
  • Na pokładach naszych promów umieściliśmy tablice informacyjne poświęcone środkom oraz sposobom higieny, w celu prewencji rozprzestrzeniania się wirusa w oparciu o wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia
  • Pracownicy oraz załoga TT-Line są na bieżąco informowani i przygotowani na wypadek choroby pasażerów i podejrzeń koronawirusa na pokładzie naszych promów

do góry

UNITY LINE

W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa COVID-19, decyzją polskiej Administracji Morskiej na promach Unity Line:

  • zostaje wprowadzona KARTA INFORMACYJNA PASAŻERA. Prosimy o szczegółowe wypełnienie tego formularza przez każdego pasażera podróżującego promami ze Szwecji do Świnoujścia. Podanie wymaganych informacji pozwoli na kontakt z Państwem w przypadku stwierdzenia podejrzenia potencjalnego zagrożenia wynikającego z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej. Państwa dane będą zabezpieczone zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i użyte jedynie do ochrony zdrowia publicznego przez uprawnione służby państwowe. W przypadku dziecka, kartę wypełnia dorosły opiekun. KARTĘ INFORMACYJNĄ PASAŻERA można uzyskać od służb Terminali Promowych w Szwecji, od obsługi promów
  • wprowadzony został pomiar temperatury ciała podróżnych, przed wejściem na prom, zarówno w Szwecji jak i Polsce

O północy 15.03.2020 (noc z soboty na niedzielę) Polska wprowadza nowe obostrzenia w ruchu pasażerskim na granicach w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się koronawirusa. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy znajdują się obecnie poza Polską, mogą wracać do kraju. Po przekroczeniu granicy każdy z nich zostanie zarejestrowany, a także przebadany. Zostanie również skierowany na obowiązkową 14-dniową kwarantannę domową.

Tymczasowy zakaz wjazdu do Polski dotyczy cudzoziemców.

Taki stan będzie obowiązywać od niedzieli 15.03.2020 przez kolejne 10 dni. Okres ten może zostać przedłużony.

Kogo nie obowiązuje zakaz wjazdu na teren Polski?

  1. obywateli RP
  2. cudzoziemców, którzy są małżonkami albo dziećmi obywateli RP, albo pozostają pod stałą opieką obywateli RP
  3. osób, które posiadają Kartę Polaka
  4. dyplomatów
  5. osób posiadających prawo stałego lub czasowego pobytu na terenie RP lub pozwolenie na pracę
  6. w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wojewoda na terenie województwa do którego chce przenieść się cudzoziemiec niewskazany w poprzednich tiretach, może udzielić zgodę na wjazd na terytorium RP
  7. cudzoziemców, którzy prowadzą środek transportu służący do przewozu towarów

Kogo z przyjeżdżających do kraju nie obowiązuje kwarantanna?

  1. Osób z obszarów przygranicznych, które mieszkają w Polsce, ale pracują na co dzień w kraju sąsiednim i które przekraczają granicę regularnie
  2. Cudzoziemców, którzy mieszkają w kraju sąsiednim, ale pracują w Polsce i przekraczają granicę regularnie
  3. Zawodowych kierowców transportu towarowego i osobowego wykonujących swoje obowiązki

W trosce o epidemiologiczne bezpieczeństwo Podróżujących, decyzją Dyrekcji firmy Unity Line, z dniem 18.03.2020 (środa) od godz. 4:00 zostanie wstrzymana obsługa ruchu pasażerskiego na linii CARGO.

Całość ruchu pasażerskiego zostanie przeniesiona na promy m/f Polonia i m/f Skania pływających na linii do/z Ystad.

Szanowni Państwo! Granice zewnętrzne Unii Europejskiej (w tym również Szwecji) zostają zamknięte na okres 30 dni, z możliwością przedłużenia. Zakaz podróżowania nie dotyczy obywateli Unii Europejskiej, ich rodzin, osób z kartami stałego pobytu we Wspólnocie, lekarzy i naukowców. Dodatkowo, w celu zapewnienia płynności towarów do krajów Unii Europejskiej, restrykcjami nie będą objęci kierowcy przewożący towary.

Dodatkowo informujemy, że od dnia dzisiejszego, w poczekalni dla kierowców mogą przebywać maksymalnie 4 osoby. Pozostali Klienci proszeni są o ustawienie się przed biurem. W oczekiwaniu na kolejność obsługi prosimy o zachowanie środków ostrożności. Wszystkich Klientów przepraszamy za utrudnienia.

  • W związku z koniecznością minimalizowania rozprzestrzeniania się zagrożenia, od dnia dzisiejszego, od godz. 23.00, każdy kierowca pojazdu ciężarowego zobowiązany jest do zgłoszenia się do biura odprawy armatorskiej z wypełnioną deklaracją sztauowania i mocowania ładunku. Dopuszczamy możliwość wypełnienia deklaracji przez Spedytora. Przesłana elektronicznie deklaracja będzie honorowana tylko wtedy kiedy wszystkie pola będą wypełnione prawidłowo.
  • W temacie wiadomości należy wpisać numery rejestracyjne pojazdu.
  • W związku z epidemią koronawirusa, nasza firma podjęła szereg działań mających na celu zapobieganie jego rozprzestrzeniania się, jednak nie jesteśmy w stanie zagwarantować Państwa kierowcom na wszystkich promach kabin jednoosobowych. Staramy się oczywiście je przydzielać w miarę możliwości i dostępności miejsc.

do góry

VIKING LINE

Rejsy odbywają się zgodnie z rozkładem lub nieznacznie zmienionym - o zmianach Klienci informowani są poprzez SMS. Jeśli miałeś rezerwację na rejs przed 30 kwietnia 2020 r., możesz zmienić datę nie później niż 24 godziny przed wypłynięciem w miejscu gdzie zakupiłeś bilet. Nowa podróż musi odbyć się w ciągu 6 miesięcy od pierwotnej daty rejsu przed zmianą. Opłata za zmianę nie będzie pobierana, w przypadku zmiany ceny na wyższą należy dopłacić różnicę.

Armator dokonuje też zwrotów bez potrącenia za bilety, które nie będą zmienione, a podróż Klienta będzie niemożliwa.

Zaleca się nie przemieszczanie pomiędzy krajami, radzimy robić to jedynie w uzasadnionych przypadkach - sytuacja ta jest dość zmienna dlatego warto zasięgnąć bieżących informacji w Ministerstwie.


do góry

Promy i Koronawirus. Zasady na promach










Facebook - dołącz
X - dołącz
Instagram - dołącz

Opublikowano: 24.03.2020

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra