Zbiór informacji o zmianach w rozkładach rejsów oraz obostrzeniach jakie obowiązują przy odprawie oraz w czasie przebywania na promach. Warto zapoznać się z przedstawionymi informacjami przed rejsem np. do Szwecji, Danii, Norwegii. Informacje dotyczą najpopularniejszych przewoźników promowych.
Dotyczy promów:
Wszystkie promy Molslinjen są częścią duńskiej infrastruktury wspierającej społeczeństwo, oczekuje się od nas, że będziemy służyć obywatelom. Jednak w związku z sytuacją w Danii i w całej Europie Armator podejmuje szereg inicjatyw na wszystkich trasach.
Pasażerowie będą mogli przebywać w samochodach w czasie rejsu – dotyczy to głównie osób o większym ryzyku zarażenia koronawirusem, ale również pasażerów którzy będą czuli się niekomfortowo na pokładzie pasażerskim.
Bufety na promach będą zamknięte. Jedzenie będzie podawane wyłącznie jako zapakowana porcja na talerzu. Wszyscy pasażerowie zostaną rozdzieleni między strefy na promie, aby nikt nie musiał być zbyt blisko innych pasażerów. Załogi zostały poinstruowane o konieczności przestrzegania surowych zasad higieny na pokładzie.
Wprowadzamy pełną elastyczność dla wszystkich rodzajów biletów od dzisiaj 12 marca 2020 r. I na kolejne 14 dni, aby pasażerowie, którzy nie chcą skorzystać z biletu, mogli bezpłatnie zmienić bilety na dowolny rejs w ciągu najbliższych 60 dni.
Wszystkim pasażerom nie zaleca się podróżowania po Europie jeśli nie mają takiej konieczności. Przed wyjazdem prosimy upewnić się w odpowiednim Ministerstwie na temat możliwości odbycia podróży oraz wymaganym dokumentom. Prosimy pamiętać, że wszędzie zostały przywrócone kontrole graniczne.
Mamy nadzieję, że sytuacja w niedalekim czasie ulegnie poprawie, natomiast zalecenia i podjęte kroki mają na celu bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi.
Specjalne warunki anulacji oraz zmian, bezpośrednio ustala przewoźnik. Każda anulacja oraz zmiana w związku z COVID-19, jest rozpatrywana na zasadach określonych przez przewoźnika.
Norweski rząd ogłosił surowe środki w walce z rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Norwegii. Ograniczenia mają ogromne konsekwencje dla Color Line i działalności firmy w Norwegii, Danii, Szwecji i Niemczech.
Color Line odwołuje rejsy między Norwegią, Danią, Niemcami i Szwecją.
Władze w krajach europejskich wprowadziły wyjątki od przepisów dotyczących podróży i kwarantanny dotyczących transportu ładunków. Color Line utrzyma w ten sposób kluczowe operacje ładunkowe, obsługując statek typu ro-ro Color Carrier na trasie między Oslo i Kilonią oraz SuperSpeed 2 między Hirtshals i Larvik.
Dla bezpieczeństwa pasażerów zwiększona jest częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji na pokładzie statków i terminali. Informacje dotyczące higieny i inne wskazówki są dystrybuowane na pokładzie, zarówno na ulotkach, jak i wyświetlane na naszych ekranach telewizyjnych.
Naszym priorytetem jest zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa naszych klientów i personelu na czas trwania kryzysu sanitarnego. Odpowiednie informacje zostaną wysłane do posiadaczy biletów SMS-em. Będzie możliwość zmiany biletów wystawionych do 31.05.2020 bez opłaty za zmianę, jedynie za dopłatą do aktualnej ceny na zmieniany termin.
Na mocy dekretów podróż pasażerska na Korsykę i z Korsyki od 20.03.2020 do 31.03.20 jest ściśle ograniczona do następujących powodów:
Wejście na pokład bez wymaganej zgody zostanie odmówione.
Zasady obowiązujące na promach:
DFDS nadal obsługuje przeprawy promowe w celu wspierania społeczeństwa oraz zapewnia, że istotne powiązania handlowe pozostaną otwarte wraz z możliwością dostarczania towarów do sklepów i firm.
Przeprawy promowe przez Kanał La Manche i na Morzu Bałtyckim nadal będą obsługiwane.
Przeprawy promowe na trasie Kopenhaga - Oslo oraz Amsterdam - Newcastle są obecnie zawieszone.
Mogą być Państwo pewni, że podjęliśmy wszelkie środki ostrożności zalecane przez Światową Organizację Zdrowia, aby zminimalizować rozprzestrzenianie się koronawirusa/COVID-19 w celu ochrony zdrowia osób podróżujących. Nasza załoga pokładowa i lądowa podlega surowym środkom higieny, wszędzie dostępne są środki do dezynfekcji rąk, a także podejmowane są dodatkowe czynności związane z czyszczeniem punktów dotykowych. Ze względu na ograniczoną liczbę pasażerów na pokładzie promów mamy dużo miejsca, aby zapewnić zalecany dystans w kontaktach społecznych. Nasze pokłady na zewnątrz statku są również otwarte do użytku. W dalszym ciągu zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie pasażerów podejmujących niezbędną podróż oraz na bezpieczeństwie naszej załogi dlatego nadal będziemy podejmować wszelkie niezbędne działania w tym trudnym okresie.
Elastyczność rezerwacji
Rozumiemy Twój niepokój w związku z posiadaną rezerwacją. W łatwy sposób możesz zmienić swoją posiadaną rezerwację z DFDS bez większych konsekwencji finansowych. Jeśli Twoja podróż miała odbyć się do 30 kwietnia 2020, DFDS oferuje:
W świetle poważnej sytuacji związanej z wirusem COVID - 19, Fjord Line robi wszystko, co w jego mocy, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa, a zatem anuluje wszystkie rejsy między Bergen-Stavanger i Hirtshals oraz między Hirtshals i Langesund.
Wszyscy pasażerowie, którzy zarezerwowali standardowe pakiety samochodowe i rejsy między 10 marca a 31 maja 2020 roku, mogą zmienić datę podróży bez dodatkowych kosztów do 48 godzin przed wyjazdem. Po tej dacie obowiązują normalne warunki.
Możliwe jest również anulowanie po normalnych warunkach taryfy i rodzaju biletu.
Zmiany opisane powyżej będą obowiązywać od poniedziałku 16 marca i przez następne 30 dni - 15 kwietnia lub do odwołania.
Linie hiszpańskie zawiesiły wjazd do hiszpańskich portów statków pasażerskich z Włoch do 26 marca. Zgodnie z tym przepisem i obecnie obowiązującym włoskim zakazem możliwy jest jednak przewóz pasażerów z Hiszpanii do Włoch: obywatele włoscy, którzy muszą dotrzeć do miejsca docelowego z uzasadnionych przyczyn związanych z pracą, ze względów zdrowotnych lub powrotu do miejsca docelowego: domu lub miejsca zamieszkania. Dla wszystkich tych pasażerów GNV obsługuje dwa promy z Barcelony do Genui w dniach 18 marca i 25 marca.
Linie do / z Maroka / Tunezji i Albanii
W perspektywie współpracy z lokalnymi władzami i maksymalnej ochrony wszystkich osób, połączenia z/do Tunisu, Tangeru i Durres zostanie zawieszona do czasu ustania sytuacji z wirusem zgodnie z ustaleniami - Rządów Maroka, Tunezji i Albanii.
W przypadku anulowania biletów wydanych do 3 kwietnia 2020 r. wprowadzono dwie możliwe alternatywy:
Ministerstwa Infrastruktury i Transportu w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia od 14.03.2020 przewiduje zablokowanie tranzytu pasażerów do i z Sardynii do dnia 25.03.20 z możliwością wydłużenia tego okresu.
Pasażerowie mający wykupiony bilet na prom mają możliwość zmiany terminu swojej podróży lub wymianę biletu na voucher o jego równowartości, do wykorzystania w ciągu 1 roku kalendarzowego - dokładna data ważności voucheru zostanie umieszczona na wydanym przez Armatora dokumencie.
Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski po tym terminie, będą przechodzić obowiązkową 14- dniową domową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom, taki stan obowiązuje od niedzieli 15 marca 2020 przez kolejne 10 dni. Okres ten może zostać przedłużony.
Informacja o kontrolach sanitarnych w związku z COVID-19:
Brak opłaty manipulacyjnej za zmianę rezerwacji. Ponieważ koronawirus COVID-19 nadal się rozprzestrzenia, narasta niepewność dotycząca wyjazdów. Dostrzegamy ją i poświęcamy jej pełną naszą uwagę. Bezpieczeństwo naszych klientów, współpracowników oraz załóg jest zawsze naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy szereg ostrożności, aby zapewnić wszystkim bezpieczną i komfortową podróż. W świetle obecnej sytuacji pomagamy w zaplanowaniu ewentualnej podróży. Zmiany rezerwacji oraz zwroty biletów zwolnione są z opłat manipulacyjnych.
Scandlines stale monitoruje zalecenia wydane przez władze duńskie i niemieckie. Rząd duński wzywa do utrzymania kluczowego transportu. Dlatego trasy nadal bedą obsługiwane między Niemcami a Danią, którymi są Puttgarden-Rodby i Rostock-Gedser. Podobnie jak Dania, Niemcy zezwalają na przekraczanie granicy przez ładunki i osoby dojeżdżające do pracy.
W portach nie ma bliskiego kontaktu, ponieważ wszyscy są we własnych samochodach. Zwiększyliśmy nacisk na higienę i czystość na naszych terminalach oraz promach.
Jeśli kupiłeś bilet na rejs w marcu lub kwietniu, możesz zmienić rezerwację bez żadnych kosztów, jednak będziesz musiał zapłacić ewentualną różnicę w cenie. Dotyczy to każdego rodzaju kupionego biletu - w tym celu należy skontaktować się z miejscem gdzie został zakupiony bilet.
Linia promowa zawiesza przeprawy promowe na rejs na Islandię oraz Wyspy Owcze do 16.04.2020. Sytuacja ta może jednak się jeszcze zmienić. Jeśli zdecydujesz się zmienić podróż, obowiązują następujące warunki:
Promy Stena Line na linii Gdynia - Karlskrona, oraz Karlskrona - Gdynia kursują zgodnie z rozkładem. Ruch towarowy i pasażerski (zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych) odbywa się normalnie, z pewnymi ograniczeniami wynikającymi z przepisów dotyczących przywrócenia tymczasowo kontroli granicznej w Polsce, a od 19.03 również w Szwecji.
Informujemy, że Polska wprowadziła obostrzenia w ruchu pasażerskim na granicach. Wszyscy pasażerowie podlegają kontroli sanitarnej, polegającej na mierzeniu temperatury oraz wypełnieniu karty lokalizacyjnej. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski, będą musieli przechodzić obowiązkową 14-dniową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom.
Ze względu na zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa wprowadzamy obowiązek posiadania miejsca w kabinie dla każdego pasażera w rejsach dziennych i nocnych.
Wjazd do Szwecji, mimo ograniczeń wprowadzonych 19.03.2020, jest dozwolony dla obywateli szwedzkich oraz obywateli Unii Europejskiej (w tym Polaków) oraz EOG (w tym Norwegów).
Sytuacja dotycząca ruchu pasażerskiego może się zmienić, a czas trwania ograniczeń może zostać wydłużony. Można już dokonywać rezerwacji na wszystkie odejścia. Zmiany rezerwacji do 30.04.2020 są zwolnione z opłat manipulacyjnych.
Rezerwacje indywidualne dokonane do 30.04.2020 można bezpłatnie zmienić na inną datę do 31.12.2020.
Zmiana terminu musi nastąpić najpóźniej 24 godziny przed rejsem. Jeśli nowy termin wyjazdu przypada w dniach 1.4.-31.8.2020 lub 1.-31.12.2020, dodatkowa opłata zostanie naliczona za wysoki sezon - będzie trzeba dopłacić różnice w cenie.
Tallink Silja skontaktuje się ze wszystkimi klientami, których dotyczą anulowane rejsy.
Zmiany w rozkładach:
TT-Line bacznie obserwuje rozwój sytuacji epidemii koronawirusa w Europie. Postępujemy zgodnie z instrukcjami przekazywanymi przez państwowe instytucje oraz Światową Organizację Zdrowia. Poniżej krótka informacja na temat ewentualnych ograniczeń dla podróżujących na poszczególnych liniach:
Świnoujście-Trelleborg:
Travemünde-Trelleborg:
Rostock-Trelleborg:
(1) W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa COVID-19, Polska wprowadziła czasowo od niedzieli 15.03.2020 do 13.04.2020 kontrole graniczne osób przekraczających granicę Polski. Przejściem granicznym w Świnoujściu będą mogli wjechać do Polski obywatele Polski, którzy aktualnie znajdują się za granicą, obcokrajowcy będący małżonkami lub dziećmi obywateli Polski, albo pozostający pod stałą opieką obywateli Polski. Do Polski wjadą także cudzoziemcy mający Kartę Polaka, szefowie misji dyplomatycznych oraz członkowie personelu dyplomatyczno-konsularnego misji oraz członkowie ich rodzin. Wpuszczani będą także cudzoziemcy posiadający prawo stałego lub czasowego pobytu w Polsce, a także ci mający zezwolenie na pracę, poświadczenie od pracodawcy, tj. prawo do pracy w Polsce.
Każdy pasażer podróżujący promem do Polski jest zobowiązany do wypełnienia Karty Pasażera. Informacje zawarte w tym dokumencie pozwolą na szybki kontakt odpowiednich służb w przypadku stwierdzenia podejrzenia potencjalnego zagrożenia wynikającego z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej. Prosimy o uważne i dokładne wypełnienie karty pasażera w porcie w Trelleborgu.
Od dnia 19 marca 2020 Szwecja wprowadza dodatkowe obostrzenia dla swoich granic. Zakaz wstępu na terytorium Szwecji mają obywatele krajów z poza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii.
Z uwagi na aktualną sytuację TT-Line zwiększa swoją elastyczność w stosunku do ewentualnej zmiany planów podróży przez naszych Klientów i informujemy o wprowadzeniu braku opłaty manipulacyjnej za zmianę rezerwacji. Naszym Pasażerom oferujemy szerokie wsparcie.
Bezpieczeństwo naszych pasażerów jest i zawsze będzie dla nas największym priorytetem.
Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa COVID-19 na pokładzie naszych statków, podejmujemy pewne środki ostrożności, aby zapewnić naszym pasażerom bezpieczną podróż:
W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa COVID-19, decyzją polskiej Administracji Morskiej na promach Unity Line:
O północy 15.03.2020 (noc z soboty na niedzielę) Polska wprowadza nowe obostrzenia w ruchu pasażerskim na granicach w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się koronawirusa. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy znajdują się obecnie poza Polską, mogą wracać do kraju. Po przekroczeniu granicy każdy z nich zostanie zarejestrowany, a także przebadany. Zostanie również skierowany na obowiązkową 14-dniową kwarantannę domową.
Tymczasowy zakaz wjazdu do Polski dotyczy cudzoziemców.
Taki stan będzie obowiązywać od niedzieli 15.03.2020 przez kolejne 10 dni. Okres ten może zostać przedłużony.
Kogo nie obowiązuje zakaz wjazdu na teren Polski?
Kogo z przyjeżdżających do kraju nie obowiązuje kwarantanna?
W trosce o epidemiologiczne bezpieczeństwo Podróżujących, decyzją Dyrekcji firmy Unity Line, z dniem 18.03.2020 (środa) od godz. 4:00 zostanie wstrzymana obsługa ruchu pasażerskiego na linii CARGO.
Całość ruchu pasażerskiego zostanie przeniesiona na promy m/f Polonia i m/f Skania pływających na linii do/z Ystad.
Szanowni Państwo! Granice zewnętrzne Unii Europejskiej (w tym również Szwecji) zostają zamknięte na okres 30 dni, z możliwością przedłużenia. Zakaz podróżowania nie dotyczy obywateli Unii Europejskiej, ich rodzin, osób z kartami stałego pobytu we Wspólnocie, lekarzy i naukowców. Dodatkowo, w celu zapewnienia płynności towarów do krajów Unii Europejskiej, restrykcjami nie będą objęci kierowcy przewożący towary.
Dodatkowo informujemy, że od dnia dzisiejszego, w poczekalni dla kierowców mogą przebywać maksymalnie 4 osoby. Pozostali Klienci proszeni są o ustawienie się przed biurem. W oczekiwaniu na kolejność obsługi prosimy o zachowanie środków ostrożności. Wszystkich Klientów przepraszamy za utrudnienia.
Rejsy odbywają się zgodnie z rozkładem lub nieznacznie zmienionym - o zmianach Klienci informowani są poprzez SMS. Jeśli miałeś rezerwację na rejs przed 30 kwietnia 2020 r., możesz zmienić datę nie później niż 24 godziny przed wypłynięciem w miejscu gdzie zakupiłeś bilet. Nowa podróż musi odbyć się w ciągu 6 miesięcy od pierwotnej daty rejsu przed zmianą. Opłata za zmianę nie będzie pobierana, w przypadku zmiany ceny na wyższą należy dopłacić różnicę.
Armator dokonuje też zwrotów bez potrącenia za bilety, które nie będą zmienione, a podróż Klienta będzie niemożliwa.
Zaleca się nie przemieszczanie pomiędzy krajami, radzimy robić to jedynie w uzasadnionych przypadkach - sytuacja ta jest dość zmienna dlatego warto zasięgnąć bieżących informacji w Ministerstwie.
Opublikowano: 24.03.2020
Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00
Biuro czynne:pn-pt: 8:00-17:00
so: 9:00-13:00
Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336